Кошик
33 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Вашу заявку буде оброблено найближчим робочим днем.

Хороший стерео підсилювач. Як вибрати?

Теплий звук, достовірне звучання, керованість, широкий динамічний діапазон – лише деякі вислови щасливих володарів якісного підсилювача! Нижче ми постараємося доступною мовою розповісти про важливі моменти при виборі цього аудіо пристрою.

Завдання підсилювача – посилити сигнал, що подається від джерела з мінімальними привнесеними власними спотвореннями і забезпечити роботу акустичних систем.

З хорошим стерео підсилювачем у Вас звучання має бути повноцінним як на мінімальному рівні гучності, так і на високому. Коли Ви повертаєте регулятор гучності на 30% і більше, - звучання системи не повинно ставати різким, не комфортним для тривалого прослуховування.

Аудіо система з хорошим підсилювачем відтворює музику легко, м'яко, (але не змазано), глибокий бас, чіткий і артикульований. Вокал звучить живо і тембрально багато, високі частоти відкриті та легкі, не «сухі», відтворюються не нав'язливо і чисто. Таку музику хочеться слухати і слухати, у Вас не виникає бажання паралельно перевірити месенджер або пошту, слухач поринає в прекрасний музичний світ, створений виконавцем. Можна закрити очі та уявити, що перед Вами знаходяться музиканти. Можна розпізнати, у кого який інструмент і де на просторі він розташований!

Звичайно, все вищеописане буде працювати з хорошим джерелом музики, акустичними системами, кабелями та аксесуарами, але зараз поговоримо про підсилювач.

Прослуховування в ідеальній демонстраційній кімнаті салону-магазину, покаже на що здатна аудіо система в акустично підготовленому приміщенні, але Ви там не живете...

Ідеальний варіант - взяти підсилювач на тест додому на пару днів, і послухати на Ваших акустичних системах та програвачі компакт дисків / вінілових платівок або не стислих музичних файлах з мережі. Саме в Ваших умовах, в кімнаті з її характеристиками, геометрією стін, розміщенням меблів, висотою стелі, відбиваючими та поглинаючими поверхнями – Ви почуєте реальне звучання музики, яка буде. Є спеціалізовані акустичні матеріали, які дозволять скорегувати звучання системи в кращу сторону, але це окрема тема.

Щоб зрозуміти, як підібрати якісний стерео підсилювач для відтворення музики, не обов'язково витрачати кілька днів або тижнів в пошуках інформації. Досить слідувати декільком простим правилам:

1. Якщо у Вас вже є акустичні системи або тільки збираєтеся придбати, потрібно враховувати форм-фактор колонок – це невеликі ас поличного типу, великі полочники або підлогові системи. Для кімнати порядку до 16 м2 рекомендуються колонки поличного типу, якщо більше –можна розглядати підлогові акустичні системи.

Зазвичай колонки поличного типу мають двосмугову конструкцію з НЧ/СЧ динаміком від 4 до 8 дюймів (від 10 до 20 см). Динамік більшого розміру потребує більшого подводимого струму та вихідної потужності підсилювача. Наприклад, для акустичних систем поличного типу з номінальною потужністю 60 Вт, потрібна така ж вихідна потужність підсилювача. Якщо він буде потужнішим на 10-20% - це ще краще, так як отримаємо певний «запас міцності» і на великому рівні гучності, при тривалому прослуховуванні, ризик пошкодити динаміки в колонках набагато менше, ніж з підсилювачем з невеликою вихідною потужністю.

Підлоговим колонках з багатосмуговою конструкцією з одним або кількома басовими динаміками потрібно ще більше струму підсилювача, тому краще віддати перевагу моделі з більшою вихідною потужністю. Часто в технічних характеристиках акустичних систем, зазначений рекомендований діапазон вихідної потужності підсилювача. Наприклад, до 100 Ватних ас виробник рекомендує від 30 до 120 Вт підсилювач. Це означає, що для коректної роботи Вашої стерео системи від підсилювача необхідно мінімум 30 Ват. Якщо менше, - працювати теж буде, але при повороті ручки гучності на 30-40%, Ви, швидше за все, почуєте неприємні спотворення в області середніх і високих частот. Тривале прослуховування в такому режимі (не зрозуміло, навіщо це робити), може призвести до виходу з ладу якогось з динаміків в акустичних системах.

2. Важливим параметром при виборі підсилювача є опір акустичних систем.

Переважна більшість колонок виробляється в діапазоні від 4 до 8 Ом. Якщо на колонці вказано номінальний опір 6 Ом – це значення, як правило, усереднене. На високому рівні гучності в музичному сигналі з великою кількістю низьких частот – електричний опір гучномовця може опуститися до 4 Ом і навіть нижче! І навпаки – може бути 7-8 Ом залежно від амплітуди сигналу.

Практично всі сучасні підсилювачі можуть працювати з опором 4 Ом, - це значення, що підходить майже для всіх акустичних систем. Якщо у Вас великі підлогові колонки з заявленим опором 4 Ом або нижче – краще підбирати підсилювач з таким же значенням і солідним запасом вихідної потужності.

3. Чутливість – дуже важливий параметр. Вказується в технічних характеристиках ас.

Чим вище його значення, тим менше потужності потрібно підсилювачу при інших однакових параметрах, для забезпечення роботи акустичних систем.

Наприклад, можна порівняти 2 пари колонок: номінальний опір однаковий - 8 Ом, чутливість першої пари 87 Дб і другої 89 Дб. При почерговому підключенні до одного й того ж підсилювача, при однаковому повороті ручки гучності – друга пара колонок буде працювати значно голосніше першої.

Для лампових підсилювачів з невеликою вихідною потужністю рекомендується підбирати колонки з високою чутливістю – 91 Дб і вище. Транзисторні підсилювачі з вихідною потужністю від 40 Вт успішно працюють з більшістю колонок з чутливістю 87 Дб і вище.

4. Коефіцієнт демпфування – або демпфінг фактор – це значення, на жаль, призводять не всі виробники високоякісних підсилювачів.

Чим вище його значення, тим легше підсилювачу буде контролювати навантаження у вигляді акустичних систем. Важливо порівнювати коефіцієнт демпфування підсилювачів, виміряний при однакових параметрах (на одній частоті і опорі). З нашої практики, для поличних і невеликих підлогових колонок, коефіцієнт демпфування сучасного підсилювача 50-100 цілком достатній.

5. Конструкція і вага підсилювача. В хорошому підсилювачі встановлений потужний, важкий тороїдальний трасформатор і якісні дорогі вихідні транзистори.

Існує багато компактних моделей, що працюють в режимі класу D. Коефіцієнт корисної дії (ККД) таких підсилювачів дуже високий, енергоспоживання і виділення тепла низьке, вони невибагливі до навантаження. Хороше рішення для роботи на концертах або в системах фонового озвучування, в кінотеатральних сабвуферах, так як технічні характеристики підсилювачів класу D, які задовольняють таким завданням і ціна на них порівняно не висока.

При всіх перевагах підсилювачів класу D, ми не рекомендуємо їх для хорошої домашньої стереосистеми. На жаль, якість звучання більшості моделей не дотягує до підсилювачів, що працюють в режимах класу A, AB або G, H. Практично всі імениті виробники підсилювачів для домашнього стерео (з Японії, Німеччини, Великобританії і США) випускають підсилювачі у перерахованих режимах посилення.

6. Коефіцієнт нелінійних спотворень (КНС) і діапазон відтворюваних частот. В сучасних стерео підсилювачах КНІ менше 1% (в основному становить десяті, іноді соті частки відсотка), а частотний діапазон від 20-20000 Гц – давно є стандартом. Деякі моделі можуть похвалитися смугою пропускання від 5 до 100000 Гц, що забезпечує максимально правильне звучання з музичних носіїв високої роздільної здатності, таких як SACD або файлів High-resolution audio.

7. Наявність регуляторів тембру та їх відключення, тонкомпенсації, вбудованого фонокорректора, USB ЦАПу, блютуз модуля і виходу на сабвуфер – зручні функції, але не самі важливі для гарного стерео підсилювача. У топових моделях іноді немає ніяких регуляторів, крім ручки гучності і селектора входів, але звучать вони чудово.

Є покупці, які вважають за краще спочатку придбати підсилювач або лише колонки, але вірним аудіо рішенням буде підбирати систему в комплексі, так як одне без іншого грати не зможе. Зрозуміло, що в деяких випадках рішення обумовлюється бюджетом, «зараз куплю підсилювач, а колонки пізніше» або навпаки, але практично всі підсилювачі і акустичні системи мають свої особливості звучання (ще називають «характер»). Тому так важливо слухати їх в зв'язці.

Сподіваємося, ця стаття дасть відповіді на основні питання, пов'язані з розумінням, що таке хороший стерео підсилювач. Також «АУДІОЕКСПЕРТ» із задоволенням допоможе Вам з вибором.

Інші статті
  • Сабвуфери відіграють ключову роль у створенні потужного і насиченого звуку, доповнюючи основну акустичну систему глибокими басами. Вони використовуються в домашніх кінотеатрах як окремий сабвуферний канал, музичних системах і автомобілях для відтворення більш глибоких низьких частот. Для кожного завдання вам буде потрібна інша модель. І якщо ви будете добре розбиратись у різновидах цього обладнання, то завжди зможете підібрати той варіант, який найкраще підійде для ваших потреб. Тож давайте...
  • Покупка акустичної системи – це важливе рішення для будь-якого любителя музики чи кіно. Правильний вибір бренду може забезпечити вам насолоду від високоякісного звуку та довговічність обладнання. На ринку активної акустики існує безліч брендів, що зарекомендували себе завдяки високій якості продукції, інноваційним технологіям та відмінним звуковим характеристикам. І в цій статті ми детальніше розповімо про найвідоміших виробників.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner